Δευτέρα 15 Μαΐου 2017

Πρόσωπο - Μαρίνα Σωκράτη

Η Μαρίνα Σωκράτη έχει διαγράψει μια σημαντική παρουσία στον χώρο του θεάτρου. Μεταξύ των άλλων συμμετείχε σε παραγωγές όπως: Μαρκησία ντε Σάντ του Γιούκιο Μισίμα σε σκηνοθεσία της Ζ.Πατεράκη, Aνεμοδαρμένα ύψη της Έμιλυ Μπροντέ σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Παναρετάκη, Η Φόνισσα σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ευκλείδη ή ακόμα και το Ρεμπέτικo Μυστήριο του Κώστα Φέρρη σε σκηνοθεσία του ιδίου.  Φέτος συνεργάζετε για δεύτερη φορά με την σκηνοθέτη Ζαμπία Πατεράκη στην παράσταση "Hanjo" στο Θέατρο Χυτήριο.  Ας την γνωρίσουμε λίγο καλύτερα.

- Πώς αποφασίσατε να γίνετε ηθοποιός;
Αυτό είναι ένα μυστήριο. Μυστήριο είναι επίσης πώς κατάφερα να επιβιώσω οικονομικά όλα αυτά τα χρόνια που βρίσκομαι στον θεατρικό χώρο. Προφανώς ήταν μία ιδιαίτερη προσωπική μου ανάγκη, που ήθελα τόσο πολύ να της δώσω σάρκα και οστά, με αποτέλεσμα να πολεμάω με όλη μου τη δύναμη τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στην πορεία. Κάθε φορά που σκέφτομαι για αυτή την αρχική μου επιλογή, έχω την αίσθηση ότι έπραξα το σωστό, γιατί αλλιώς θα ήμουν δυστυχής.

- Είχατε κάποιον άλλο προσανατολισμό πριν ασχοληθείτε με τον χώρο;
Πρώτα είχα σπουδάσει Γραφικές Τέχνες και μετά πήγα στη Δραματική Σχολή. Όμως θα σας πάω και λίγο πιο μακριά, μετά την ενασχόλησή μου με το χώρο, όταν, δουλεύοντας παράλληλα ως ηθοποιός, σπούδασα και Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής...Δηλαδή « Μάθε τέχνη και άστηνε και αν πεινάσεις πιάστηνε».

- Ποια λέξη ή φράση χρησιμοποιείτε κατά κόρον;
Κάθε εμπόδιο για καλό!

- Τι σας λείπει από τα παιδικά σας χρόνια;
Τα ατελείωτα παιχνίδια στη γειτονιά και οι παιδικοί μου φίλοι.

- Τι σας αρέσει να κάνετε τον ελεύθερο χρόνο σας;
Να παρακολουθώ παραστάσεις ή ταινίες, να διαβάζω, να παίζω μουσική, να κάνω βόλτες, να πηγαίνω εκδρομές....

- Τι αγαπάτε και τι όχι στην Αθήνα;
Η Αθήνα είναι η πόλη που γεννήθηκα. Είναι η πόλη των έντονων αντιθέσεων. Πώς μπορώ λοιπόν να μην την αγαπάω! Την αγαπάω γιατί τα περικλείει σχεδόν όλα. Είναι ταυτόχρονα και Ανατολή και Δύση και στεναχωρημένη  αλλά και χαρούμενη, έχει και βουνό και θάλασσα, συνάμα είναι και αρχαία και σύγχρονη.
Δεν την αγαπώ ή μάλλον θλίβομαι όταν βλέπω σωρούς από σκουπίδια να την κατακλύζουν,  κίνηση μέσα στο καυσαέριο, σπασμένα πεζοδρόμια, βρόμικες προσόψεις που έχουν δεχτεί τη μόλυνση δεκαετιών, την κακόγουστη  αρχιτεκτονική και πολεοδομία. Πολλές φορές με ενοχλούν η έλλειψη σεβασμού και η γκρίνια που επικρατεί στους δρόμους και στα Μ.Μ.Μ..

- Ποιο είναι το πιο σημαντικό κριτήριο όταν επιλέγετε μια συνεργασία;
Σε κάθε μου δουλειά επιθυμώ να αντλώ έμπνευση από τους συνεργάτες μου, από το έργο,από το ρόλο που θα υποδυθώ και να υπάρχει σεβασμός. Φυσικά και ο οικονομικός παράγοντας παίζει ρόλο σε κάθε μου επιλογή. Η εμπειρία που έχω μου λέει ότι αν δεν υπάρχουν όλα αυτά, τότε δεν υπάρχει λόγος να προχωρήσω σε οποιαδήποτε συνεργασία.

- Εάν βρίσκατε μια χρονομηχανή, πού θα επιλέγατε να ταξιδέψετε;
Θα ήθελα να μπορέσω να παρακολουθήσω μία παράσταση στην Αρχαία Αθήνα.

- Ποιος είναι ο μεγαλύτερος φόβος σας;
Να μην είμαι υγιής και να είμαι άνεργη.

-Τι έχετε μετανοιώσει και εάν μπορούσατε να γυρίσετε τον χρόνο πίσω, δεν θα ξανακάνατε;
Δεν μετανιώνω για τίποτα. Όλα έγιναν για κάποιο λόγο.

- Αγαπημένος ρόλος, συγγραφέας, ηθοποιός;
Απωθημένο μου μέχρι στιγμής είναι να παίξω σε έργα των Τσέχωφ, Σαίξπηρ, Αισχύλου, Ιονέσκο...
‘Οσο για τον αγαπημένο μου ρόλο, τον περιμένω με χαρά.

- Ποια ήταν η πιο αμήχανη ή αστεία επαγγελματική σας στιγμή;
Οι αμήχανες στιγμές που έχω ζήσει σε ακροάσεις είναι αμέτηρητες. Τα αστεία στιγμιότυπα που έχω βιώσει σε παραστάσεις και ειδικά στα καμαρίνια είναι άπειρα. Πραγματικά τώρα, δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποια στιγμή, αλλά σίγουρα για να τα περιγράψω όλα αυτά, θα χρειαστεί να γράψω ένα βιβλίο!

- Ποιο θεωρείτε το μεγαλύτερο επίτευγμά σας;
Ότι, τη χρονιά που αποφοίτησα,  βγήκα πρώτη αριστούχος στις διπλωματικές εξετάσεις από όλες τις Δραματικές Σχολές στην Ελλάδα, από την επιτροπή του YΠ.ΠΟ., με βαθμό «10» στην υποκριτική. Εργάστηκα σκληρά για να τα καταφέρω. Υπάρχουν στιγμές που απορώ πως έφτασα στο στόχο μου (γιατί το είχα βάλει στόχο), γιατί τότε δεν είχα αρκετή υποστήριξη. Μου πήρε λίγο χρόνο να το αντιμετωπίσω, αλλά αυτή η διαδικασία με έκανε ακόμα πιο δυνατή.

- Είχατε κάποιο πρόσωπο που να λειτούργησε σαν ερέθισμα να ασχοληθείτε με τον χώρο;
Πιστεύω το ότι ασχολήθηκα με το χώρο, ήταν μία εντελώς προσωπική μου ανάγκη και απόφαση. Σίγουρα έπαιξαν τον ρόλο τους κάποιες αξιόλογες παραστάσεις που είχα παρακολουθήσει, καθώς και η λογοτεχνία και η ποίηση που διάβαζα στην παιδική και εφηβική μου ηλικία. Αυτός ήταν και ο λόγος που είχα κάποιες γνώσεις στη Δραματική σχολή και δεν πήγα εντελώς ανυποψίαστη.

- Πως αντιμετωπίζετε τις θετικές και πως τις αρνητικές κριτικές;
Ακούω ταπεινά και με ιδιαίτερη προσοχή θετικές ή αρνητικές κριτικές.

- Ποιοι είναι οι επαγγελματικοί σας στόχοι;
Να υπάρχω με αξιοπρέπεια στο χώρο, μέσα από τη δουλειά μου και τις πράξεις μου.

- Πείτε μας που σας βλέπουμε αυτή την περίοδο
Αυτόν τον καιρό παίζω στο έργο «Hanjo» ή «H βεντάλια» του εξαίρετου θεατρικού συγγραφέα Yukio Mishima. Το «Hanjo» ή «H βεντάλια» ανήκει σε μια σειρά θεατρικών έργων του Mishima, τα οποία αντλούν την θεματολογία τους από γνωστά έργα Νο. Ο Mishima δίνει μία εντελώς διαφορετική πνοή στο «μύθο» της Λαίδης Hanjo και μεταφέρει με παραλλαγές την ιστορία στη δεκαετία του ’50. Εγώ υποδύομαι την Τζιτσούκο, μία ζωγράφο  που είναι ερωτευμένη με μία πρώην γκέισα, τη Χανάκο, και κάνει τα πάντα για μην την αρπάξει από τα χέρια της ο Γιόσιο, ένας γοητευτικός νεαρός. Η Τζιτσούκο είναι ένας αρκετά πολύπλοκος ρόλος, γιατί τα λεγόμενά  της έχουν πάρα πολλά επίπεδα, που πρέπει όλα ή έστω κάποια με κάποιο τρόπο να αναδειχθούν.
Σε αυτή την παράσταση είμαι ευτυχής, γιατί συνεργάζομαι με αξιόλογους συνεργάτες οι οποίοι είναι η σκηνοθέτις Ζαμπία Πατεράκη και οι ηθοποιοί Άλκηστις Βούλγαρη και Αργύρης Αποστόλου και υπάρχει ένα όμορφο κλίμα.

- Ποια είναι τα επόμενα σας επαγγελματικά βήματα;
Kάθε Δευτέρα και Τρίτη, μέχρι τέλος Ιουνίου θα παίζω στο έργο «Hanjo» ή «H βεντάλια» στο Θέατρο Χυτήριο. Τον Ιούλιο η ίδια παράσταση, θα παρουσιαστεί και στην Κέρκυρα. Παράλληλα, συζητάω για μία θερινή περιοδεία, ετοιμάζομαι για μία νέα ιντερνετική σειρά και είμαι ανοιχτή σε νέες προτάσεις. Οψόμεθα.

«Hanjo» ή «H βεντάλια»
Από τις 2 Μαΐου στο Θέατρο Χυτήριο, κάθε Δευτέρα και Τρίτη
Ωρα έναρξης: 21:00 Διάρκεια παράστασης: 1 ώρα χωρίς διάλλειμμα
Σημείο Πολιτισμού ΧΥΤΗΡΙΟ Ιερά Οδός 44 (στάση ΜΕΤΡΟ: Κεραμεικός)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου