Οι ελληνικές παραγωγές της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν στον κόσμο. Η Στέγη θέλει να πυροδοτεί συζητήσεις για την ελληνική παραγωγή παραστάσεων χορού, θεάτρου, μουσικής και εικαστικών σε διεθνές επίπεδο. Θέλει να ενισχύει την παρουσία της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας φέρνοντας κοντά ξένους και Έλληνες καλλιτέχνες, να βοηθά τους καλλιτέχνες να απελευθερώνουν τις δυνάμεις τους, να κάνει γνωστή τη σύγχρονη καλλιτεχνική παραγωγή σε όλον τον κόσμο. Πάνω από 60 παραγωγές Ελλήνων καλλιτεχνών έχουν παρουσιαστεί σε διάφορα φεστιβάλ και θέατρα σε όλο τον κόσμο, με την υποστήριξη του προγράμματος «Εξωστρέφεια» της Στέγης. H Ελλάδα στα καλύτερά της!
Στη Ναντ της Γαλλίας το Le Lieu Unique παρουσιάζει ένα μεγάλο αφιέρωμα με τίτλο UN PRINTEMPS ATHENIEN (Αθηναϊκή Άνοιξη), στο οποίο συμμετέχουν 4 παραγωγές της Στέγης. Η έκθεση Tomorrows φιλοξενήθηκε το 2017 στη Διπλάρειο (16.5-16.7.2017) με έργα καλλιτεχνών, αρχιτεκτόνων και designers που αφηγούνται ιστορίες για πιθανούς αυριανούς κόσμους και για τις αγωνίες και προσδοκίες των κατοίκων τους και εγκαινιάζεται σήμερα, 27 Μαρτίου στη Ναντ, όπου ο επισκέπτης μπορεί έως τις 2 Ιουνίου να περιηγηθεί σε βίντεο εγκαταστάσεις, αρχιτεκτονικές αφηγήσεις, σχέδια, μακέτες και μοντέλα υποθετικών συστημάτων, φορέσιμα και αντικείμενα τρισδιάστατης εκτύπωσης. Στις 2 και 3 Απριλίου, δύο ισχυρές «φωνές» της σύγχρονης ελληνικής σκηνής, ο συγγραφέας και βραβευμένος σεναριογράφος Ευθύμης Φιλίππου και ο σκηνοθέτης Δημήτρης Καραντζάς συστήνουν στο γαλλικό κοινό τον Ρομπ/Rob (πρεμιέρα στη Στέγη τον Ιανουάριο του 2018), τον νεκρό πια δολοφόνο, που αναγεννιέται μέσα από τις αφηγήσεις και τις μαρτυρίες των θυμάτων, αλλά και των οπαδών του. Στις 6 Απριλίου, στο ίδιο φεστιβάλ, ο Ζαντ Μούλτακα, συνθέτης από τον Λίβανο, δίνει φωνή στον Γκιλγκαμές μέσα από το Mezwej, ένα μουσικό σύνολο που περιλαμβάνει σημαντικούς σολίστες από την Ελλάδα, τη Μέση Ανατολή και την Ιταλία και παρουσιάζει Το Έπος του Γκιλγκαμές, τη συμπαραγωγή της Στέγης που θα παιχτεί στην Αθήνα στις 19 και 20 Απριλίου. Το Ιόν του Χρήστου Παπαδόπουλου, η παράσταση που επικεντρώνεται στη μικροφυσική της κίνησης, επιτρέποντας στο βλέμμα να περιπλανηθεί, παρουσιάστηκε τον Φεβρουάριο του 2018 στη Στέγη και έκτοτε ταξιδεύει ασταμάτητα σε φεστιβάλ ανά την Ευρώπη. Σήμερα και αύριο, 27 και 28 Μαρτίου, ταξιδεύει τους Γάλλους θεατές στο ανεξάντλητο πεδίο των ανθρώπινων σχέσεων.
Εκτός από το Ιόν που θα παρουσιαστεί και στο Άμστερνταμ στο JULIDANS festival, στο Grote Zaal of International Theater Amsterdam στις 13 Ιουλίου και άλλες παραστάσεις χορού συνεχίζουν το ευρωπαϊκό τους ταξίδι. Το Europium, στο οποίο οι RootlessRoot κατασκευάζουν μια σχεδία για το άγνωστο μέλλον της Ευρώπης, έκανε πρεμιέρα στη Στέγη τον Οκτώβριο του 2015 και συνεχίζει να παρουσιάζεται. Την Παρασκευή 22 και το Σάββατο 23 Μαρτίου 2019 παίχτηκε στο Nouvelle Scene Nationale de Cergy-Pointoise στο Παρίσι, ενώ στις 10 και 11 Μαΐου θα παρουσιαστεί πάλι στο Παρίσι στο La Villette. Το Dandelion των Hannes Langolf & Ermira Goro, που με την παράσταση αυτή (πρεμιέρα στη Στέγη τον Απρίλιο του 2017 στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων) διερωτώνται πόσο απέχει ο κίνδυνος από την ευτυχία και γιατί στεκόμαστε εμπόδιο στους ίδιους μας τους εαυτούς, ταξιδεύει στις 12 Ιουνίου στο East West Festival, στη Σόφια της Βουλγαρίας. Το ΑΝΩΝΥΜΟ της Τζένης Αργυρίου, έκανε πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2018 στη Στέγη και συνεχίζει να πετάει πάνω από την ανωνυμία, στις κοινωνίες και στην επωνυμία στο καλλιτεχνικό έργο, σε διάφορα φεστιβάλ: στην Ολλανδία παρουσιάζεται στις 21 και 22 Μαΐου στο SPRING Performing Arts Festival στην Ουτρέχτη και στις 14 Ιουνίου στο Theater Rotterdam.
Το BSTRD της Κατερίνα Ανδρέου, όπως υποδηλώνεται από τον τίτλο –σύντμηση της λέξης bastard που σημαίνει νόθος–, είναι ένα συνονθύλευμα από μουσικές και χορευτικές κουλτούρες, έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων της Στέγης τον Απρίλιο του 2018, και παρουσιάζεται από τότε σε διάφορα μέρη στην Ευρώπη: στις 15 και 16 Μαρτίου στο Centre Pompidou στο Παρίσι, στις 30 και 31 Μαρτίου στο Festival Les Printemps de Sévelin στη Λωζάνη, στις 12 Ιουνίου στο Piccolo Teatro στο Μιλάνο στο φεστιβάλ Milano Incontra La Grecia.
Στο ίδιο φεστιβάλ στο Piccolo Teatro παρουσιάζεται στις 10 Ιουνίου και η Καθαρή Πόλη των Ανέστη Αζά και Πρόδρομου Τσινικόρη, με πρωταγωνίστριες μετανάστριες καθαρίστριες της Αθήνας. Από τον Φεβρουάριο του 2016 που έκανε πρεμιέρα στη Στέγη, η παράσταση δεν έχει σταματήσει να παίζεται, σε λίγες μέρες, άλλωστε, οι καθαρίστριες των Αζά-Τσινικόρη ετοιμάζονται να παρασύρουν με την ειλικρίνεια και την αλήθεια τους και το ισπανικό κοινό, στο Teatros del Canal στη Μαδρίτη, από τις 11 έως τις 13 Απριλίου.
Στο θέατρο πάλι, η ανορθόδοξη παράσταση-διάλεξη Antigone-Lonely Planet της Λένας Κιτσοπούλου, όπου πέντε άνθρωποι των βουνών και του χιονιού μιλούν για ένα θέμα με το οποίο, φαινομενικά, ουδεμία σχέση έχουν –την Αντιγόνη–, μετά τις sold-out παραστάσεις στη Μικρή Σκηνή της Στέγης, τον Δεκέμβριο του 2017, επιστρέφει στη Νέα Υόρκη, στο μέρος που γεννήθηκε η πρώτη εκδοχή της τον Οκτώβριο του 2016 (στο πλαίσιο του τετραήμερου φεστιβάλ Antigone Now που διοργάνωσε το Onassis USA). Έτσι, σε λίγες μέρες, από 18 έως 20 Απριλίου, με νέα «αιματοβαμμένα» γυρίσματα στο Public Theater της Νέας Υόρκης, οι σκιέρ της Κιτσοπούλου εμβολίζουν τον σοφόκλειο μύθο με στιγμές ενός σατιρικού, απελπισμένου «εδώ και τώρα» στο πλαίσιο του ONASSIS FESTIVAL 2019: DEMOCRACY IS COMING, το οποίο θα πραγματοποιηθεί από 10 έως 28 Απριλίου 2019 στη Νέα Υόρκη.
Τέλος, στη μουσική, το Eror (The pianist) της Γεωργίας Σπυροπούλου, η συμπαραγωγή της Στέγης με το Centre Pompidou της Γαλλίας που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα τον Φεβρουάριο του 2019 στη Στέγη, μιλά για την ηχο-γεωγραφία του λάθους μιας άδειας από κατοίκους πόλης στο MANIFESTE 2019 Festival – IRCAM – T2G Théâtre de Gennevilliers, στη Γαλλία στις 6 Ιουνίου.
Πληροφορίες
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση
Συγγρού 107
onassis.org
Στη Ναντ της Γαλλίας το Le Lieu Unique παρουσιάζει ένα μεγάλο αφιέρωμα με τίτλο UN PRINTEMPS ATHENIEN (Αθηναϊκή Άνοιξη), στο οποίο συμμετέχουν 4 παραγωγές της Στέγης. Η έκθεση Tomorrows φιλοξενήθηκε το 2017 στη Διπλάρειο (16.5-16.7.2017) με έργα καλλιτεχνών, αρχιτεκτόνων και designers που αφηγούνται ιστορίες για πιθανούς αυριανούς κόσμους και για τις αγωνίες και προσδοκίες των κατοίκων τους και εγκαινιάζεται σήμερα, 27 Μαρτίου στη Ναντ, όπου ο επισκέπτης μπορεί έως τις 2 Ιουνίου να περιηγηθεί σε βίντεο εγκαταστάσεις, αρχιτεκτονικές αφηγήσεις, σχέδια, μακέτες και μοντέλα υποθετικών συστημάτων, φορέσιμα και αντικείμενα τρισδιάστατης εκτύπωσης. Στις 2 και 3 Απριλίου, δύο ισχυρές «φωνές» της σύγχρονης ελληνικής σκηνής, ο συγγραφέας και βραβευμένος σεναριογράφος Ευθύμης Φιλίππου και ο σκηνοθέτης Δημήτρης Καραντζάς συστήνουν στο γαλλικό κοινό τον Ρομπ/Rob (πρεμιέρα στη Στέγη τον Ιανουάριο του 2018), τον νεκρό πια δολοφόνο, που αναγεννιέται μέσα από τις αφηγήσεις και τις μαρτυρίες των θυμάτων, αλλά και των οπαδών του. Στις 6 Απριλίου, στο ίδιο φεστιβάλ, ο Ζαντ Μούλτακα, συνθέτης από τον Λίβανο, δίνει φωνή στον Γκιλγκαμές μέσα από το Mezwej, ένα μουσικό σύνολο που περιλαμβάνει σημαντικούς σολίστες από την Ελλάδα, τη Μέση Ανατολή και την Ιταλία και παρουσιάζει Το Έπος του Γκιλγκαμές, τη συμπαραγωγή της Στέγης που θα παιχτεί στην Αθήνα στις 19 και 20 Απριλίου. Το Ιόν του Χρήστου Παπαδόπουλου, η παράσταση που επικεντρώνεται στη μικροφυσική της κίνησης, επιτρέποντας στο βλέμμα να περιπλανηθεί, παρουσιάστηκε τον Φεβρουάριο του 2018 στη Στέγη και έκτοτε ταξιδεύει ασταμάτητα σε φεστιβάλ ανά την Ευρώπη. Σήμερα και αύριο, 27 και 28 Μαρτίου, ταξιδεύει τους Γάλλους θεατές στο ανεξάντλητο πεδίο των ανθρώπινων σχέσεων.
Εκτός από το Ιόν που θα παρουσιαστεί και στο Άμστερνταμ στο JULIDANS festival, στο Grote Zaal of International Theater Amsterdam στις 13 Ιουλίου και άλλες παραστάσεις χορού συνεχίζουν το ευρωπαϊκό τους ταξίδι. Το Europium, στο οποίο οι RootlessRoot κατασκευάζουν μια σχεδία για το άγνωστο μέλλον της Ευρώπης, έκανε πρεμιέρα στη Στέγη τον Οκτώβριο του 2015 και συνεχίζει να παρουσιάζεται. Την Παρασκευή 22 και το Σάββατο 23 Μαρτίου 2019 παίχτηκε στο Nouvelle Scene Nationale de Cergy-Pointoise στο Παρίσι, ενώ στις 10 και 11 Μαΐου θα παρουσιαστεί πάλι στο Παρίσι στο La Villette. Το Dandelion των Hannes Langolf & Ermira Goro, που με την παράσταση αυτή (πρεμιέρα στη Στέγη τον Απρίλιο του 2017 στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων) διερωτώνται πόσο απέχει ο κίνδυνος από την ευτυχία και γιατί στεκόμαστε εμπόδιο στους ίδιους μας τους εαυτούς, ταξιδεύει στις 12 Ιουνίου στο East West Festival, στη Σόφια της Βουλγαρίας. Το ΑΝΩΝΥΜΟ της Τζένης Αργυρίου, έκανε πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2018 στη Στέγη και συνεχίζει να πετάει πάνω από την ανωνυμία, στις κοινωνίες και στην επωνυμία στο καλλιτεχνικό έργο, σε διάφορα φεστιβάλ: στην Ολλανδία παρουσιάζεται στις 21 και 22 Μαΐου στο SPRING Performing Arts Festival στην Ουτρέχτη και στις 14 Ιουνίου στο Theater Rotterdam.
Το BSTRD της Κατερίνα Ανδρέου, όπως υποδηλώνεται από τον τίτλο –σύντμηση της λέξης bastard που σημαίνει νόθος–, είναι ένα συνονθύλευμα από μουσικές και χορευτικές κουλτούρες, έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων της Στέγης τον Απρίλιο του 2018, και παρουσιάζεται από τότε σε διάφορα μέρη στην Ευρώπη: στις 15 και 16 Μαρτίου στο Centre Pompidou στο Παρίσι, στις 30 και 31 Μαρτίου στο Festival Les Printemps de Sévelin στη Λωζάνη, στις 12 Ιουνίου στο Piccolo Teatro στο Μιλάνο στο φεστιβάλ Milano Incontra La Grecia.
Στο ίδιο φεστιβάλ στο Piccolo Teatro παρουσιάζεται στις 10 Ιουνίου και η Καθαρή Πόλη των Ανέστη Αζά και Πρόδρομου Τσινικόρη, με πρωταγωνίστριες μετανάστριες καθαρίστριες της Αθήνας. Από τον Φεβρουάριο του 2016 που έκανε πρεμιέρα στη Στέγη, η παράσταση δεν έχει σταματήσει να παίζεται, σε λίγες μέρες, άλλωστε, οι καθαρίστριες των Αζά-Τσινικόρη ετοιμάζονται να παρασύρουν με την ειλικρίνεια και την αλήθεια τους και το ισπανικό κοινό, στο Teatros del Canal στη Μαδρίτη, από τις 11 έως τις 13 Απριλίου.
Στο θέατρο πάλι, η ανορθόδοξη παράσταση-διάλεξη Antigone-Lonely Planet της Λένας Κιτσοπούλου, όπου πέντε άνθρωποι των βουνών και του χιονιού μιλούν για ένα θέμα με το οποίο, φαινομενικά, ουδεμία σχέση έχουν –την Αντιγόνη–, μετά τις sold-out παραστάσεις στη Μικρή Σκηνή της Στέγης, τον Δεκέμβριο του 2017, επιστρέφει στη Νέα Υόρκη, στο μέρος που γεννήθηκε η πρώτη εκδοχή της τον Οκτώβριο του 2016 (στο πλαίσιο του τετραήμερου φεστιβάλ Antigone Now που διοργάνωσε το Onassis USA). Έτσι, σε λίγες μέρες, από 18 έως 20 Απριλίου, με νέα «αιματοβαμμένα» γυρίσματα στο Public Theater της Νέας Υόρκης, οι σκιέρ της Κιτσοπούλου εμβολίζουν τον σοφόκλειο μύθο με στιγμές ενός σατιρικού, απελπισμένου «εδώ και τώρα» στο πλαίσιο του ONASSIS FESTIVAL 2019: DEMOCRACY IS COMING, το οποίο θα πραγματοποιηθεί από 10 έως 28 Απριλίου 2019 στη Νέα Υόρκη.
Τέλος, στη μουσική, το Eror (The pianist) της Γεωργίας Σπυροπούλου, η συμπαραγωγή της Στέγης με το Centre Pompidou της Γαλλίας που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα τον Φεβρουάριο του 2019 στη Στέγη, μιλά για την ηχο-γεωγραφία του λάθους μιας άδειας από κατοίκους πόλης στο MANIFESTE 2019 Festival – IRCAM – T2G Théâtre de Gennevilliers, στη Γαλλία στις 6 Ιουνίου.
Πληροφορίες
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση
Συγγρού 107
onassis.org
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου