Οι Στοιχειωμένοι, το καινούργιο έργο του Δημήτρη Μαραμή, είναι ένα σύγχρονο ελληνικό μιούζικαλ -όρος που εισάγει για πρώτη φορά ο ίδιος ο συνθέτης. Πρόκειται για μία τριλογία ιστοριών της ελληνικής δημοτικής παράδοσης (το Τραγούδι του Νεκρού Αδερφού, Το Γιοφύρι της Άρτας και το Στοιχειό της Χάρμαινας - το τελευταίο σε ποίηση του σύγχρονού μας Σωτήρη Τριβιζά). Ιστορίες αιματοβαμμένες, ήρωες καταραμένοι που κινούνται ανάμεσα στο φως και το σκοτάδι. Η μουσική συνδυάζει στοιχεία της ελληνικής παράδοσης με ακούσματα της Ανατολικής Ευρώπης, της Μεσογείου και των Βαλκανίων.
Επί σκηνής είμαστε οκτώ τραγουδιστές/αφηγητές, νεκροί που βγαίνουν από τους τάφους τους για να σας πούνε ιστορίες. Γινόμαστε στοιχειά, παιδιά της νύχτας, άνεμοι και παίρνουμε ενίοτε μορφή ανθρώπινη. Στην δεύτερη ιστορία (Η Χτισμένη) μεταμορφώνομαι σε πουλάκι με ανθρώπινη λαλίτσα -πλάσμα εφιαλτικό και γοητευτικό συνάμα- που εμφανίζεται στον Πρωτομάστορα και του λέει ότι για να στεριώσει το Γιοφύρι πρέπει να χτίσουν την όμορφη γυναίκα του. Το καστ σαν σύνολο έχει ετερόκλητες μουσικές καταβολές και ηχοχρώματα -παραδοσιακό τραγούδι, λαϊκό, ρεμπέτικο, σύγχρονο, λυρικό, cross over. Κι έχει ενδιαφέρον ο συνδυασμός αυτός. Ο καθένας μας φέρει μία διαφορετική σχολή και αισθητική, και συμπληρώνει τους άλλους. Όσον αφορά εμένα, ως σοπράνο ήρθα σε αυτό το πρότζεκτ για να δώσω μια χροιά απόκοσμη. Γι’αυτό και ο κύριος ρόλος μου είναι ένα πλάσμα μη-ανθρώπινο που κατέχει τη γνώση κι εμφανίζεται σαν από μηχανής θεός.
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου είναι ένας σκηνοθέτης που αγαπάει τη μουσική, έχει ακούσει πολλή όπερα κι έτσι είναι ιδανικός για ένα απαιτητικό είδος όπως το μουσικό θέατρο. Έχει δώσει στις τρεις ιστορίες μία ενιαία ροή. Η σκηνοθετική του προσέγγιση παίρνει στοιχεία από τα παγανιστικά έθιμα και τις τελετές για τον κύκλο του θανάτου και την αναγέννηση της φύσης. Είναι μεγάλη πρόκληση να δουλεύεις μαζί του και με το team του.
Η συνεργασία με έναν εν ζωή συνθέτη έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Βλέπεις το έργο να χτίζεται σιγά σιγά. Βλέπεις τις αρχικές ιδέες και πώς αυτές εξελίσσονται. Τον ρόλο να σχεδιάζεται πάνω στον ερμηνευτή.
Ο Δημήτρης Μαραμής και ο Θάνος Παπακωνσταντίνου είναι δυο καλλιτέχνες βαθειά σκεπτόμενοι, που ξέρουν πολύ καλά τι θέλουν , αντλούν έμπνευση από τους ανθρώπους που έχουν μπροστά τους και σου δίνουν χώρο να εκφραστείς και να πειραματιστείς.
Αισθάνομαι πολύ τυχερή που βρέθηκα να δουλεύω με αυτήν την ομάδα ανθρώπων. Είναι μεγάλο το κέρδος όταν μία παραγωγή σε εξελίσσει ως προσωπικότητα και ως επαγγελματία.
Ποια είναι η Λητώ Μεσσήνη
Ταυτότητα Παράστασης
Σκηνοθεσία: Θάνος Παπακωνσταντίνου
Σκηνικά - κοστούμια: Νίκη Ψυχογιού
Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα
Ήχος: Παναγιώτης Πετρονικολός
Σχεδιασμός Κίνησης: Νάντη Γώγουλου
Βοηθοί σκηνοθέτη: Μάριος Παναγιώτου, Κωνσταντίνα Ψωμά
Βοηθός σκηνογράφου-ενδυματολόγου: Έλλη Εμπεδοκλή
Μουσική προετοιμασία: Βικτώρια Κιαζίμη
Αργυρώ Καπαρού / Μάνα, Χορός
Θοδωρής Βουτσικάκης / Κωσταντής, Χορός
Βασιλική Καρακώστα / Γυναίκα Πρωτομάστορα, Χορός
Ελένη Δημοπούλου / Λενιώ, Αρετή, Χορός
Βασίλης Δημακόπουλος / Πρωτομάστορας, Χορός
Λητώ Μεσσήνη / Χορός, Πουλί, Άνεμοι
Σταμάτης Πακάκης / Χορός, Στοιχειά, Μάστοροι, Άνεμοι
Νίκος Ζιάζιαρης / Χορός, Στοιχειά, Μάστοροι, Άνεμοι
Μερκούριος Καραλής κλαρινέτο
Σπύρος Αρκούδης τρομπέτα
Σπύρος Βέργης τρομπόνι
Χάρης Παζαρούλας κοντραμπάσο
Βασίλης Παναγιωτόπουλος κρουστά
Ζαχαρίας Ταρμπάγκος φλάουτο
Σπύρος Νίκας σαξόφωνο
Συμμετέχουν τελειόφοιτοι της Δραματικής Σχολής του Ωδείου Αθηνών: Πάνος Αργυρόπουλος, Ιφιγένεια Βαρελά, Παντελής Καλογεράκης, Δημήτρης Καραμάνος, Μανόλης Κασιμάκης, Μαρία Μαντά, Σίλια Μπισιώτη, Βικτωρία Μπιτούνη, Κωνσταντίνα Σκανδάλη, Χριστίνα Σωτηριάδου, Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος, Εύη Χρόνη, Ειρήνη Χουρμούζη
Μουσική διεύθυνση, πιάνο: Δημήτρης Μαραμής
Επί σκηνής είμαστε οκτώ τραγουδιστές/αφηγητές, νεκροί που βγαίνουν από τους τάφους τους για να σας πούνε ιστορίες. Γινόμαστε στοιχειά, παιδιά της νύχτας, άνεμοι και παίρνουμε ενίοτε μορφή ανθρώπινη. Στην δεύτερη ιστορία (Η Χτισμένη) μεταμορφώνομαι σε πουλάκι με ανθρώπινη λαλίτσα -πλάσμα εφιαλτικό και γοητευτικό συνάμα- που εμφανίζεται στον Πρωτομάστορα και του λέει ότι για να στεριώσει το Γιοφύρι πρέπει να χτίσουν την όμορφη γυναίκα του. Το καστ σαν σύνολο έχει ετερόκλητες μουσικές καταβολές και ηχοχρώματα -παραδοσιακό τραγούδι, λαϊκό, ρεμπέτικο, σύγχρονο, λυρικό, cross over. Κι έχει ενδιαφέρον ο συνδυασμός αυτός. Ο καθένας μας φέρει μία διαφορετική σχολή και αισθητική, και συμπληρώνει τους άλλους. Όσον αφορά εμένα, ως σοπράνο ήρθα σε αυτό το πρότζεκτ για να δώσω μια χροιά απόκοσμη. Γι’αυτό και ο κύριος ρόλος μου είναι ένα πλάσμα μη-ανθρώπινο που κατέχει τη γνώση κι εμφανίζεται σαν από μηχανής θεός.
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου είναι ένας σκηνοθέτης που αγαπάει τη μουσική, έχει ακούσει πολλή όπερα κι έτσι είναι ιδανικός για ένα απαιτητικό είδος όπως το μουσικό θέατρο. Έχει δώσει στις τρεις ιστορίες μία ενιαία ροή. Η σκηνοθετική του προσέγγιση παίρνει στοιχεία από τα παγανιστικά έθιμα και τις τελετές για τον κύκλο του θανάτου και την αναγέννηση της φύσης. Είναι μεγάλη πρόκληση να δουλεύεις μαζί του και με το team του.
Η συνεργασία με έναν εν ζωή συνθέτη έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Βλέπεις το έργο να χτίζεται σιγά σιγά. Βλέπεις τις αρχικές ιδέες και πώς αυτές εξελίσσονται. Τον ρόλο να σχεδιάζεται πάνω στον ερμηνευτή.
Ο Δημήτρης Μαραμής και ο Θάνος Παπακωνσταντίνου είναι δυο καλλιτέχνες βαθειά σκεπτόμενοι, που ξέρουν πολύ καλά τι θέλουν , αντλούν έμπνευση από τους ανθρώπους που έχουν μπροστά τους και σου δίνουν χώρο να εκφραστείς και να πειραματιστείς.
Αισθάνομαι πολύ τυχερή που βρέθηκα να δουλεύω με αυτήν την ομάδα ανθρώπων. Είναι μεγάλο το κέρδος όταν μία παραγωγή σε εξελίσσει ως προσωπικότητα και ως επαγγελματία.
Ποια είναι η Λητώ Μεσσήνη
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε στο Ωδείο Αθηνών. Συνέχισε τις σπουδές της στο Στούντιο Όπερας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, με την οποία συνεργάζεται από το 2011.
Επιπλέον έχει συνεργαστεί με το Linbury Theatre της Βασιλικής Όπερας του Λονδίνου, το Φεστιβάλ Αθηνών, την ορχήστρα Καμεράτα- Musica Atenea, την Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, την Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το τμήμα Προηγμένων Μουσικών Σπουδών στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο της Κωνσταντινούπολης (İTÜ MIAM) κ.ά..
Έχει δουλέψει με σύγχρονους θεατρικούς σκηνοθέτες (Θ.Μοσχόπουλος, Δ.Καρατζάς, Θ.Γλυνάτσης, Θ.Αμπαζής, Α.Ξάφης, Α.Καραζήσης κ.ά.), χορογράφους (Μ.Γοργία, Α.Μπένετ, Ζ.Χατζηαντωνίου, Κ.Ρήγος) και συνθέτες (Δ.Μαραμής, Κ.Σελαμσής,Θ.Αμπαζής, Γ.Δούσης, Στ.Σέμσης κ.ά.)
Συνεργάζεται τακτικά με τους Opera Chaotique.
Είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας μουσικού θεάτρου ΡΑΦΗ, με δραστηριότητα από το 2012 και συνεργασία με σημαντικούς θεσμούς και σκηνοθέτες.
Σκηνοθεσία: Θάνος Παπακωνσταντίνου
Σκηνικά - κοστούμια: Νίκη Ψυχογιού
Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα
Ήχος: Παναγιώτης Πετρονικολός
Σχεδιασμός Κίνησης: Νάντη Γώγουλου
Βοηθοί σκηνοθέτη: Μάριος Παναγιώτου, Κωνσταντίνα Ψωμά
Βοηθός σκηνογράφου-ενδυματολόγου: Έλλη Εμπεδοκλή
Μουσική προετοιμασία: Βικτώρια Κιαζίμη
Αργυρώ Καπαρού / Μάνα, Χορός
Θοδωρής Βουτσικάκης / Κωσταντής, Χορός
Βασιλική Καρακώστα / Γυναίκα Πρωτομάστορα, Χορός
Ελένη Δημοπούλου / Λενιώ, Αρετή, Χορός
Βασίλης Δημακόπουλος / Πρωτομάστορας, Χορός
Λητώ Μεσσήνη / Χορός, Πουλί, Άνεμοι
Σταμάτης Πακάκης / Χορός, Στοιχειά, Μάστοροι, Άνεμοι
Νίκος Ζιάζιαρης / Χορός, Στοιχειά, Μάστοροι, Άνεμοι
Μερκούριος Καραλής κλαρινέτο
Σπύρος Αρκούδης τρομπέτα
Σπύρος Βέργης τρομπόνι
Χάρης Παζαρούλας κοντραμπάσο
Βασίλης Παναγιωτόπουλος κρουστά
Ζαχαρίας Ταρμπάγκος φλάουτο
Σπύρος Νίκας σαξόφωνο
Συμμετέχουν τελειόφοιτοι της Δραματικής Σχολής του Ωδείου Αθηνών: Πάνος Αργυρόπουλος, Ιφιγένεια Βαρελά, Παντελής Καλογεράκης, Δημήτρης Καραμάνος, Μανόλης Κασιμάκης, Μαρία Μαντά, Σίλια Μπισιώτη, Βικτωρία Μπιτούνη, Κωνσταντίνα Σκανδάλη, Χριστίνα Σωτηριάδου, Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος, Εύη Χρόνη, Ειρήνη Χουρμούζη
Μουσική διεύθυνση, πιάνο: Δημήτρης Μαραμής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου