Η παράσταση εκτυλίσσεται ανάμεσα σε ταράτσες και χαμηλότατης κοινωνικής αίγλης μαγαζάκια. Ξεκινά με μια ανήκουστη εγκυμοσύνη και μια αδιάφορη αυτοκτονία.
Η εγκυμοσύνη πολυσυζητείται ενώ η αυτοκτονία σχεδόν αποσιωπάται... Σε μια εποχή που οι “υπηρεσίες” ήταν must σε όλα τα “καλά σπίτια”. Κορίτσια – νέα κορίτσια, μικρά κορίτσια – που έρχονταν στην πόλη για να λυτρωθούν από την πείνα της επαρχίας και το κοινωνικό πολλές φορές στίγμα· τη σχέση τους με κάποιο κομμουνιστή συγγενή. Η μετεμφυλιακή Αθήνα σε όλο της το μεγαλείο!
Η 17χρονη Αγγέλα έρχεται από το χωριό της να εργαστεί ως οικιακή βοηθός (δούλα στην πραγματικότητα), σ΄ένα μεγαλοαστικό διαμέρισμα, αντικαθιστώντας την αμαρτωλή αυτοκτόνο. Και γύρω της ένας συρφετός αδύναμων χαρακτήρων.
Ο Λάμπρος, αδελφός της θανούσης, νεοαπολυθείς από το ναυτικό, άφραγκος, πλην τίμιος. Ερωτεύονται, όμως η δίψα του για εκδίκηση στο θάνατο της αδελφής του τον τυφλώνει. Η Γεωργία, ανίκανη να τεκνοποιήσει, στρέφεται γύρω από το Στράτο, έναν ελεεινό και θρασύδειλο απατεώνα που ξεβγάζει κοριτσάκια, για τα προς το ζειν. Όλη σχεδόν η γειτονιά έχει πέσει στα χέρια του. Η Νέρα, επιπόλαιη και κοκορόμυαλη, φιλοδοξεί να γίνει σταρ. Ο Στράτος την πείθει και την σπρώχνει στη βρωμιά. Η Φανούλα, καθόλα συνετή και ξύπνια, παντρεύεται με πονηριά (εγκυμοσύνη) το Μένιο τον Αστυνομικό, που η τύχη του τον εγκαταλείπει μιας και τον διώχνουν από το Σώμα (μάλλον λόγω των “ακραίων” πολιτικών του πεποιθήσεων). Μένει η Άννα, η ξεχασμένη γεροντοκόρη, που όμως οι εμπειρίες της στη ζωή δεν αρκούν να σώσουν τις άλλες.
Σκηνοθετικά, ο Πέτρος Νάκος “δημιούργησε” μέσα στο Altera Pars. Είναι πολύ ωραίο να έχεις το χώρο και να μπορείς να τον καλύψεις δημιουργικά. Τα σκοινιά του απλώματος ήταν ευρηματικά και μας γύρισαν πίσω αρκετά χρόνια. Ακόμα κι εμείς που δεν προλάβαμε τις δεκαετίες του ΄50 και του ΄60, ζήσαμε τις γραφικές πλέον μπουγάδες στις ταράτσες των αστικών πολυκατοικιών μέχρι και το τέλος του ΄80.
Η “Αγγέλα”, καλώς ή κακώς, είναι ένα έργο διαχρονικό που θα παίζεται και θα ξαναπαίζεται και θα γίνονται αναμφισβήτητα και αναπόφευκτα οι συγκρίσεις. Όμως, αυτή η προσπάθεια κρίνεται αξιοπρεπέστατη, ακόμη κι αν δεν συμπεριελήφθησαν στο καστ μεγάλα και βαρύγδουπα ονόματα της τέχνης.
Πληροφορίες για την Παράσταση:
http://quintatheater.blogspot.gr/2017/01/altera-pars_14.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου