Ο Κωνσταντίνος Ντέλλας, μετά την περσινή επιτυχημένη μεταμεσονύκτια τριλογία INSOMNIA GRECA στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και τις παραστάσεις Ηλέκτρα του Σοφοκλή στο Φεστιβάλ Αθηνών και Ο Έλλην Βρυκόλαξ στο Μουσείο Μπενάκη και στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, ανεβάζει το εμβληματικό έργο του Lorca στην καινούργια μετάφραση του Δημήτρη Τσεκούρα και σε πρωτότυπη μουσική, γραμμένη αποκλειστικά για την παράσταση, από τον Cayetano.
Μια δραματική ιστορία αγάπης ή μια τραγωδία;
Η προετοιμασία ενός γάμου, δύο άνθρωποι που το σκάνε προσβάλλοντας την τιμή των οικογενειών τους και ένας διπλός θάνατος είναι ο άξονας του Ματωμένου Γάμου. Μέσα σ’ αυτόν τον καμβά, ο Lorca ζωγραφίζει με τον ποιητικό του λόγο έναν σουρρεαλιστικό πίνακα με την παλέτα του Τόπου του και του Κόσμου του. Οι άνθρωποι κυνηγούν τον Ήλιο και το Φεγγάρι κυνηγά τους ανθρώπους.
Ο ίδιος ο ποιητής χαρακτήρισε το συγκεκριμένο έργο του ως τραγωδία. Με γνώμονα αυτό, ο Κωνσταντίνος Ντέλλας έχοντας στο πλευρό του πέντε εξαίρετους ηθοποιούς (Βασίλης Βηλαράς, Μαρία Κοσκινά, Ζωή Ξανθοπούλου, Φανή Παναγιωτίδου, Αποστόλης Ψαρρός) προσεγγίζει το έργο μέσα από τη ρωγμή που δημιουργεί στην ανθρώπινη ύπαρξη ο φόβος και η επιθυμία, το δίκαιο και το άδικο, ο θάνατος και ο έρωτας. Με άλλα λόγια, μέσα από την ουσία της αιώνιας τραγωδίας του ανθρώπου απέναντι στη φθορά και την ίδια του τη φύση.
Ο Ματωμένος Γάμος γράφτηκε το 1932 και αναμφισβήτητα αποτελεί ένα από τα αριστουργήματα της σύγχρονης λογοτεχνίας. Ανέβηκε πρώτη φορά στη Μαδρίτη τον Μάρτιο του 1933. Στην Ελλάδα ανέβηκε πρώτη φορά τον Απρίλιο του 1948.
Η παράσταση ανεβαίνει υπό την αιγίδα του Τμήματος Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και με την υποστήριξη της Royal Central School of Speech and Drama και της Performing Architectures.
Ταυτότητα παράστασης:
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Ντέλλας
Μετάφραση: Δημήτρης Τσεκούρας
Επιστημονική Σύμβουλος: Βασιλική Βέλλιου
Δραματουργική Επεξεργασία: Κωνσταντίνος Ντέλλας, Βασιλική Βέλλιου
Σκηνογραφία: Ανδρέας Σκούρτης
Ενδυματολογία: Κωνσταντίνα Μαρδίκη
Σύνθεση Μουσικής: Cayetano
Μουσική Διδασκαλία: Διονυσία Παπούλη
Κινησιολογία: Ανδρονίκη Μαραθάκη
Σχεδιασμός Φωτισμού – Βίντεο: Παναγιώτης Λαμπής
Βοηθός Σκηνοθέτη: Αργυρώ Ταμβάκου
Φωτογραφίες: Φώτης Πλέγας
Ηθοποιοί: Βασίλης Βηλαράς, Μαρία Κοσκινά, Ζωή Ξανθοπούλου, Φανή Παναγιωτίδου, Αποστόλης Ψαρρός
Περισσότερες πληροφορίες:
fb σελίδα
Documentation video
Video teaser
Από Μηχανής Θέατρο
Ακαδήμου 13, Κεραμεικός, www.syn-epi.com
Διάρκεια παράστασης: 75 λεπτά
Τιμές εισιτηρίων: 10 ευρώ (προπώληση στο viva.gr μέχρι την πρεμιέρα), 12 ευρώ (γενική είσοδος), 7 ευρώ (ανέργων, φοιτητικό, άνω των 65 ετών), 5 ευρώ (ατέλειες)
Τηλεφωνικές κρατήσεις: 210 5231131
Οnline προπώληση: viva.gr [διαθέσιμη από 23.01]
κάθε Κυριακή, Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00
έναρξη παραστάσεων: Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2017
teaser
documentation video
Υπό την αιγίδα:
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιο Αθηνών
Τμήμα: Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογιάς
Με την υποστήριξη:
Royal Central και Performing Architectures
Λίγα λόγια για τους συντελεστές
Κωνσταντίνος Ντέλλας
Γεννήθηκε στον Πειραιά το 1976. Παρακολούθησε μαθήματα στο θεατρικό εργαστήρι «Μαύρη Σφαίρα» της Τότας Σακελλαρίου, ενώ φοίτησε στην Ανωτέρα Εκκλησιαστική Σχολή Αθηνών και στη Δραματική Σχολή του Β. Διαμαντόπουλου. Έχει κάνει σπουδές σε πιάνο, ούτι, παραδοσιακό τραγούδι, παραδοσιακά κρουστά και βυζαντινή μουσική. Έχει υπάρξει δάσκαλος παραδοσιακών χορών από το 1998 και είναι μέλος της χορευτικής ομάδας του Λυκείου των Ελληνίδων Αθηνών, όπου έχει συμμετάσχει σε παραστάσεις σε Ηρώδειο, Παρίσι, Κάιρο, Πεκίνο, Σανγκάη και Μαρόκο. Υπήρξε για τρία χρόνια σκηνοθέτης της θεατρικής ομάδας «Τέταρτο κουδούνι» του δήμου Σπάτων και για έναν χρόνο υπεύθυνος της θεατρικής ομάδας του Λυκείου των Ελληνίδων Αθηνών. Έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις «INSOMNIA GRECA» (σύνολο εγκαταστάσεων/performance, Δημοτικό Θέατρο Πειραιά 2016), «Ηλέκτρα, το τελευταίο αίμα» (Φεστιβάλ Αθηνών 2015), «Ο Έλλην Βρυκόλαξ» (Μουσείο Μπενάκη, Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, Σαντορίνη, Σίφνος 2013-14-15), «I Have a dream» (Ιανός 2014), «Ο ξεπεσμένος Δερβίσης» (Πολυχώρος Βρυσσάκι2013), «Ματωμένος Γάμος» (Πολυχώρος Ράγες 2012), «Έγκλημα στο Νίχαρ» (θέατρο Παραμυθίας 2011). Έπαιξε στις παραστάσεις «Χαμογελαστά παπούτσια» του Π. Αποστολόπουλου (Θέατρο Βικτώρια), «Άμλετ στο σκοτάδι» των Γ. Κατινά και Π. Πανταζή (Τεχνόπολη), «Η ομορφιά κείται εξουθενωμένη στο δρόμο» των Δ. Κουρούμπαλη και Φ. Κορρού (Θέατρο Εντροπία), «Γιοί και Κόρες» του Γ. Καλαβριανού (Φεστιβάλ Αθηνών, Bios).
Cayetano
Γεννημένος στην Θεσσαλονίκη το 1977, ο Cayetano ξεκίνησε το 1996 με τους Στρογγυλό Κίτρινο στην θρυλική Lazy Dog Records και έκτοτε δεν σταμάτησε να ταξιδεύει και να μεταφράζει τις εμπειρίες του σε νότες. Κυκλοφόρησε έξι προσωπικούς δίσκους σε διάφορες εταιρίες σε Αμερική και Ευρώπη. Ταξιδευτής με την κυριολεκτική έννοια του όρου, συνεχίζει να δημιουργεί και να εκφράζεται μουσικά με κάθε δυνατό μέσο είτε μόνος του είτε με τους συνεργάτες του.
Δημήτρης Τσεκούρας
Ο Δημήτρης Ι. Τσεκούρας γεννήθηκε στα Γιάννενα το 1967. Σπούδασε Φιλολογία-Γλωσσολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Α.Π.Θ. Μελέτες του έχουν δημοσιευθεί σε επιστημονικά και λογοτεχνικά περιοδικά ("Φιλόλογος", "Πόρφυρας", "Οδός Πανός", "Θέματα Λογοτεχνίας", "Μελέτες για την Ελληνική Γλώσσα" κ.ά.) για την έννοια του Ύφους στην Ποίηση, για το κίνημα του Υπερρεαλισμού, για τα έργα του Οδυσσέα Ελύτη "Μονόγραμμα", "Ελεγεία της Οξώπετρας" και "Δυτικά της Λύπης", για το "Μυθιστόρημα" του Γιώργου Χειμωνά, καθώς και για την εκπαιδευτική κατάσταση των Τσιγγάνων στην Ισπανία και την Ιταλία. Αρθρογραφεί περιστασιακά στη Βιβλιοθήκη της "Ελευθεροτυπίας" και στο περιοδικό "Massive" που εκδίδεται στα Γιάννενα. Τα τελευταία χρόνια ασχολείται με το θέατρο και τη συγγραφή στίχων. Ζει ανάμεσα στην Αθήνα και την Πάτμο.
Ανδρέας Σκούρτης
Ο Ανδρέας Σκούρτης είναι αρχιτέκτονας, σκηνογράφος και μόνιμος λέκτορας σκηνογραφίας στην Royal Central School of Speech and Drama - University of London. Είναι ιδρυτής και καλλιτεχνικός διευθυντής της Performing Architectures που σχεδιάζει και παράγει εκπαιδευτικές δραστηριότητες, θεατρικές παραστάσεις, performances, εγκαταστάσεις και κτίρια πολιτισμού. Έχει σαν βάση το Λονδίνο, και η δράση του είναι διεθνής. Μέσα από την έρευνα και την πρακτική, πειραματίζεται με τη χρήση της αρχιτεκτονικής σαν εργαλείο σκηνογραφίας. Σπούδασε αρχιτεκτονική και υποκριτική στη Θεσσαλονίκη, έχει μεταπτυχιακό στη σκηνογραφία από το Wimbledon College of Arts - University of the Arts London, και πρόσφατα ανακηρύχτηκε Fellow of Higher Education Academy UK. Έχει στο παρελθόν συνεργαστεί με μεγάλο αριθμό δημόσιων και ιδιωτικών φορέων, και έχει σκηνοθετήσει και σκηνογραφήσει παραστάσεις στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και το Λονδίνο. Τα σχέδια του για την καινούργια Νέα Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου στην Αθήνα (2009), βραβεύτηκαν με χρυσό μετάλλιο θεατρικής αρχιτεκτονικής και παραστασιακού χώρου, με την Ελληνική εθνική συμμετοχή στην “Prague Quadrennial of Performance Design and Space” το 2011. Η συνεργασία του με τον Κωνσταντίνο Ντέλλα είναι συνεχόμενη από το 2010 μέχρι σήμερα.
Ανδρονίκη Μαραθάκη
Η Ανδρονίκη Μαραθάκη αρχικά σπούδασε στη σχολή Συντήρησης Αρχαιοτήτων και ‘Έργων Τέχνης και μετά αλλάζοντας κατεύθυνση σπούδασε χορό. Κερδίζοντας την υποτροφία του Ι.Κ.Υ. συνέχισε τις σπουδές της σε μεταπτυχιακό επίπεδο στο Λονδίνο στο University of London, C.S.S.D (ΜΑ Performance Practices and Research). Η έρευνά της μέσω της πρακτικής του χορού αφορά την σύνθεση χορογραφίας και έχει παρουσιαστεί σε δύο ερευνητικά συνέδρια των performance studies και σε φεστιβάλ χορού (Λονδίνο, Αθήνα). Αναπτύσσει αυτό που η ίδια αποκαλεί “μετατροποιήσιμες/διαμορφώσιμες χορογραφίες” (“modulated choreographies”) και έχει παρουσιάσει δύο παραστάσεις στα πλαίσια της έρευνας αυτής. Οι παραστάσεις αυτές παρουσιάστηκαν πέρσι και με μια ομάδα χορού που διαμορφώθηκε στο μάθημα της “π.χ.μ.χ” (πρόβα χορού μετά την χορογραφία). Η διδασκαλία της επηρεάζεται και φέρει στοιχεία τόσο της τεχνικής Cunningham όσο και του αυτοσχεδιασμού, ως αντίστροφα μέσα χαρτογράφησης του εαυτού και των δυνατοτήτων κίνησης. Η έρευνά της, ως ερμηνεύτρια, δημιουργός και δασκάλα χορού, επικεντρώνεται στη σχέση κίνησης και ερμηνείας και τη “τελεολογική" κίνηση. Έχει συνεργαστεί με τους Βανιώ Παπαδέλη, Εύα Πυρνοκόκη, Πέτρο Γάλλια, SaLtaTor Physical Dance Group, Κωνσταντίνο Μίχο, την ομάδα του Δημήτρη Καραλή, τον Κωνσταντίνο Ρήγο και τον Φώτη Νικολάου. Έχει συμμετάσχει ως visiting artist για δυο χρονιές στο choreography lab/ κινητήρας. Το τελευταίο χρόνο ήταν μέλος του Συνεργατικού Στούντιο Λάθος Κίνηση, ενώ τα τελευταία χρόνια είναι μέλος της ομάδας “Dancing to connect”/Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών. Χορογράφος και δημιουργός της ομάδας “π.χ.μ.χ.” Συν-δημιουργεί και είναι ένα από τα ιδρυτικά μέλη της ομάδας “Κόκκου Ροιής”, μαζί με τους Εμμανουέλα Κορκή, Χρήστο Ροζάκη και Γιώργο Ταμιωλάκη.
Bασιλική Βέλλιου
H Βασιλική Βέλλιου γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στο Τμήμα Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας και συνέχισε τις μεταπτυχιακές της σπουδές αρχικά στην Ισπανία και μετέπειτα στη Νέα Υόρκη αποκτώντας το Διδακτορικό της από το City University of New York με θέμα το ισπανικό θέατρο. Έχει εργαστεί ως καθηγήτρια σε Πανεπιστήμια της Ισπανίας και των ΗΠΑ, όπως Universidad de la Rioja, Queens College, City College, Sarah Lawrence. Έχει παρουσιάσει το επιστημονικό της έργο σε διεθνή συνέδρια μεταξύ άλλων σε Νέα Υόρκη, Αθήνα, Ατάλλεια και Ντουμπρόβνικ. Εργασίες της έχουν δημοσιευθεί σε επιστημονικά περιοδικά σε Ευρώπη και ΗΠΑ. Είναι ενεργό μέλος διεθνών επιστημονικών οργανισμών όπως Mediterranean Studies Association (MSA), International Federation for Latin American and Carribean Studies (FIEALC), Asociación Internacional Siglo de Oro (AISO), Renaissance Society of America (RSA). Η έρευνά της εστιάζει κυρίως στο ισπανικό θέατρο του Χρυσού Αιώνα και της Γενιάς του ‘27. Από το Απρίλιο του 2016 διδάσκει στο Τμήμα Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ.
Kωνσταντίνα Μαρδίκη
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Λάρισα. Σπούδασε Σκηνογραφία & Ενδυματολογία στη Σχολή Καλών Τεχνών (Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου) στο Ναύπλιο και στο Κολλέγιο Βακαλό στην Αθήνα, έχοντας ήδη ολοκληρώσει σπουδές στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Α.Π.Θ. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα ως σκηνογράφος και ενδυματολόγος. Τακτική συνεργάτιδα του Άγγελου Μέντη, τα τελευταία χρόνια έχει συνεργαστεί για το σχεδιασμό και την υλοποίηση σκηνικών και κοστουμιών σε παραγωγές του Δημήτρη Παπαϊωάννου, της Ρούλας Πατεράκη, του Κωνσταντίνου Ντέλλα κ.α. Υπήρξε μέλος της δημιουργικής ομάδας που σχεδίασε την Τελετή Έναρξης των 1ων Ευρωπαϊκών Αγώνων στο Μπακού (5 Υποψηφιότητες Emmy Awards) σε καλλιτεχνική διεύθυνση Δημήτρη Παπαϊωάννου. Έχει συνεργαστεί με καλλιτέχνες και ομάδες θεάτρου και χορού για παραγωγές στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου, το Εθνικό Θέατρο, το Θέατρο Τέχνης, το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Θέατρο Πορεία, το Από Μηχανής, το Επί Κολωνώ κ.α, ενώ τελευταία εργάζεται παράλληλα για το art direction σε κινηματογραφικές ταινίες και μουσικά βίντεο.
Παναγιώτης Λαμπής
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1985. Αποφοίτησε από το τμήμα Χημείας του Πανεπιστημίου Αθηνών (2011) και συνέχισε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στο τμήμα MA Advanced Theatre Practice του Royal Central School of Speech and Drama (2012). Έχει συνεργαστεί με σκηνοθέτες όπως Π. Αδάμ, Γ. Ανδρέου, Δ. Γεωργαλά, Δ. Λάλο, Α. Μιχελή, Ρ. Μοσχοχωρίτη, Κ. Ντέλλα, Ε. Παπακωσταντίνου, Κ. Σπανού. Παράλληλα ασχολείται επαγγελματικά με βίντεο και φωτογραφία.
Φώτης Πλέγας
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1992. Αποφοίτησε από την Ακαδημία Δημιουργικής Φωτογραφίας Leica το 2012. Στη συνέχεια έκανε πρακτική άσκηση στο Αθηναϊικό Πρακτορείο Ειδήσεων όπου κάλυπτε ειδήσεις και φωτογραφικές ιστορίες από την Ελλάδα. Έκτοτε ως freelance φωτογράφος έχει συνεργαστεί με τα πρακτορεία ειδήσεων Reuters, Associated press, European Pressphoto Agency, vice Ελλάδος και άλλα ξένα έντυπα. Έχει επιλεγεί στις καλύτερες φωτογραφίες του πρακτορείου reuters για το 2015 με την φωτογραφική κάλυψη του μεταναστευτικού και στις καλύτερες φωτογραφίες του πρακτορείου European Pressphoto Agency για το 2015 για την κάλυψη της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα. Το 2016 πήρε υποτροφία από τον οργανισμό Ground Truth και επιλέχθηκε να συμμετέχει σε Masterclass της φωτογραφικής κολεκτίβας MEMO στην Ιταλία. Η φωτογραφική του προσέγγιση είναι ανθρωποκεντρική και ασχολείται κυρίως με κοινωνικά θέματα.
Μια δραματική ιστορία αγάπης ή μια τραγωδία;
Η προετοιμασία ενός γάμου, δύο άνθρωποι που το σκάνε προσβάλλοντας την τιμή των οικογενειών τους και ένας διπλός θάνατος είναι ο άξονας του Ματωμένου Γάμου. Μέσα σ’ αυτόν τον καμβά, ο Lorca ζωγραφίζει με τον ποιητικό του λόγο έναν σουρρεαλιστικό πίνακα με την παλέτα του Τόπου του και του Κόσμου του. Οι άνθρωποι κυνηγούν τον Ήλιο και το Φεγγάρι κυνηγά τους ανθρώπους.
Ο ίδιος ο ποιητής χαρακτήρισε το συγκεκριμένο έργο του ως τραγωδία. Με γνώμονα αυτό, ο Κωνσταντίνος Ντέλλας έχοντας στο πλευρό του πέντε εξαίρετους ηθοποιούς (Βασίλης Βηλαράς, Μαρία Κοσκινά, Ζωή Ξανθοπούλου, Φανή Παναγιωτίδου, Αποστόλης Ψαρρός) προσεγγίζει το έργο μέσα από τη ρωγμή που δημιουργεί στην ανθρώπινη ύπαρξη ο φόβος και η επιθυμία, το δίκαιο και το άδικο, ο θάνατος και ο έρωτας. Με άλλα λόγια, μέσα από την ουσία της αιώνιας τραγωδίας του ανθρώπου απέναντι στη φθορά και την ίδια του τη φύση.
Ο Ματωμένος Γάμος γράφτηκε το 1932 και αναμφισβήτητα αποτελεί ένα από τα αριστουργήματα της σύγχρονης λογοτεχνίας. Ανέβηκε πρώτη φορά στη Μαδρίτη τον Μάρτιο του 1933. Στην Ελλάδα ανέβηκε πρώτη φορά τον Απρίλιο του 1948.
Η παράσταση ανεβαίνει υπό την αιγίδα του Τμήματος Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και με την υποστήριξη της Royal Central School of Speech and Drama και της Performing Architectures.
Ταυτότητα παράστασης:
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Ντέλλας
Μετάφραση: Δημήτρης Τσεκούρας
Επιστημονική Σύμβουλος: Βασιλική Βέλλιου
Δραματουργική Επεξεργασία: Κωνσταντίνος Ντέλλας, Βασιλική Βέλλιου
Σκηνογραφία: Ανδρέας Σκούρτης
Ενδυματολογία: Κωνσταντίνα Μαρδίκη
Σύνθεση Μουσικής: Cayetano
Μουσική Διδασκαλία: Διονυσία Παπούλη
Κινησιολογία: Ανδρονίκη Μαραθάκη
Σχεδιασμός Φωτισμού – Βίντεο: Παναγιώτης Λαμπής
Βοηθός Σκηνοθέτη: Αργυρώ Ταμβάκου
Φωτογραφίες: Φώτης Πλέγας
Ηθοποιοί: Βασίλης Βηλαράς, Μαρία Κοσκινά, Ζωή Ξανθοπούλου, Φανή Παναγιωτίδου, Αποστόλης Ψαρρός
Περισσότερες πληροφορίες:
fb σελίδα
Documentation video
Video teaser
Από Μηχανής Θέατρο
Ακαδήμου 13, Κεραμεικός, www.syn-epi.com
Διάρκεια παράστασης: 75 λεπτά
Τιμές εισιτηρίων: 10 ευρώ (προπώληση στο viva.gr μέχρι την πρεμιέρα), 12 ευρώ (γενική είσοδος), 7 ευρώ (ανέργων, φοιτητικό, άνω των 65 ετών), 5 ευρώ (ατέλειες)
Τηλεφωνικές κρατήσεις: 210 5231131
Οnline προπώληση: viva.gr [διαθέσιμη από 23.01]
κάθε Κυριακή, Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00
έναρξη παραστάσεων: Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2017
teaser
documentation video
Υπό την αιγίδα:
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιο Αθηνών
Τμήμα: Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογιάς
Με την υποστήριξη:
Royal Central και Performing Architectures
Λίγα λόγια για τους συντελεστές
Κωνσταντίνος Ντέλλας
Γεννήθηκε στον Πειραιά το 1976. Παρακολούθησε μαθήματα στο θεατρικό εργαστήρι «Μαύρη Σφαίρα» της Τότας Σακελλαρίου, ενώ φοίτησε στην Ανωτέρα Εκκλησιαστική Σχολή Αθηνών και στη Δραματική Σχολή του Β. Διαμαντόπουλου. Έχει κάνει σπουδές σε πιάνο, ούτι, παραδοσιακό τραγούδι, παραδοσιακά κρουστά και βυζαντινή μουσική. Έχει υπάρξει δάσκαλος παραδοσιακών χορών από το 1998 και είναι μέλος της χορευτικής ομάδας του Λυκείου των Ελληνίδων Αθηνών, όπου έχει συμμετάσχει σε παραστάσεις σε Ηρώδειο, Παρίσι, Κάιρο, Πεκίνο, Σανγκάη και Μαρόκο. Υπήρξε για τρία χρόνια σκηνοθέτης της θεατρικής ομάδας «Τέταρτο κουδούνι» του δήμου Σπάτων και για έναν χρόνο υπεύθυνος της θεατρικής ομάδας του Λυκείου των Ελληνίδων Αθηνών. Έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις «INSOMNIA GRECA» (σύνολο εγκαταστάσεων/performance, Δημοτικό Θέατρο Πειραιά 2016), «Ηλέκτρα, το τελευταίο αίμα» (Φεστιβάλ Αθηνών 2015), «Ο Έλλην Βρυκόλαξ» (Μουσείο Μπενάκη, Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, Σαντορίνη, Σίφνος 2013-14-15), «I Have a dream» (Ιανός 2014), «Ο ξεπεσμένος Δερβίσης» (Πολυχώρος Βρυσσάκι2013), «Ματωμένος Γάμος» (Πολυχώρος Ράγες 2012), «Έγκλημα στο Νίχαρ» (θέατρο Παραμυθίας 2011). Έπαιξε στις παραστάσεις «Χαμογελαστά παπούτσια» του Π. Αποστολόπουλου (Θέατρο Βικτώρια), «Άμλετ στο σκοτάδι» των Γ. Κατινά και Π. Πανταζή (Τεχνόπολη), «Η ομορφιά κείται εξουθενωμένη στο δρόμο» των Δ. Κουρούμπαλη και Φ. Κορρού (Θέατρο Εντροπία), «Γιοί και Κόρες» του Γ. Καλαβριανού (Φεστιβάλ Αθηνών, Bios).
Cayetano
Γεννημένος στην Θεσσαλονίκη το 1977, ο Cayetano ξεκίνησε το 1996 με τους Στρογγυλό Κίτρινο στην θρυλική Lazy Dog Records και έκτοτε δεν σταμάτησε να ταξιδεύει και να μεταφράζει τις εμπειρίες του σε νότες. Κυκλοφόρησε έξι προσωπικούς δίσκους σε διάφορες εταιρίες σε Αμερική και Ευρώπη. Ταξιδευτής με την κυριολεκτική έννοια του όρου, συνεχίζει να δημιουργεί και να εκφράζεται μουσικά με κάθε δυνατό μέσο είτε μόνος του είτε με τους συνεργάτες του.
Δημήτρης Τσεκούρας
Ο Δημήτρης Ι. Τσεκούρας γεννήθηκε στα Γιάννενα το 1967. Σπούδασε Φιλολογία-Γλωσσολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Α.Π.Θ. Μελέτες του έχουν δημοσιευθεί σε επιστημονικά και λογοτεχνικά περιοδικά ("Φιλόλογος", "Πόρφυρας", "Οδός Πανός", "Θέματα Λογοτεχνίας", "Μελέτες για την Ελληνική Γλώσσα" κ.ά.) για την έννοια του Ύφους στην Ποίηση, για το κίνημα του Υπερρεαλισμού, για τα έργα του Οδυσσέα Ελύτη "Μονόγραμμα", "Ελεγεία της Οξώπετρας" και "Δυτικά της Λύπης", για το "Μυθιστόρημα" του Γιώργου Χειμωνά, καθώς και για την εκπαιδευτική κατάσταση των Τσιγγάνων στην Ισπανία και την Ιταλία. Αρθρογραφεί περιστασιακά στη Βιβλιοθήκη της "Ελευθεροτυπίας" και στο περιοδικό "Massive" που εκδίδεται στα Γιάννενα. Τα τελευταία χρόνια ασχολείται με το θέατρο και τη συγγραφή στίχων. Ζει ανάμεσα στην Αθήνα και την Πάτμο.
Ανδρέας Σκούρτης
Ο Ανδρέας Σκούρτης είναι αρχιτέκτονας, σκηνογράφος και μόνιμος λέκτορας σκηνογραφίας στην Royal Central School of Speech and Drama - University of London. Είναι ιδρυτής και καλλιτεχνικός διευθυντής της Performing Architectures που σχεδιάζει και παράγει εκπαιδευτικές δραστηριότητες, θεατρικές παραστάσεις, performances, εγκαταστάσεις και κτίρια πολιτισμού. Έχει σαν βάση το Λονδίνο, και η δράση του είναι διεθνής. Μέσα από την έρευνα και την πρακτική, πειραματίζεται με τη χρήση της αρχιτεκτονικής σαν εργαλείο σκηνογραφίας. Σπούδασε αρχιτεκτονική και υποκριτική στη Θεσσαλονίκη, έχει μεταπτυχιακό στη σκηνογραφία από το Wimbledon College of Arts - University of the Arts London, και πρόσφατα ανακηρύχτηκε Fellow of Higher Education Academy UK. Έχει στο παρελθόν συνεργαστεί με μεγάλο αριθμό δημόσιων και ιδιωτικών φορέων, και έχει σκηνοθετήσει και σκηνογραφήσει παραστάσεις στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και το Λονδίνο. Τα σχέδια του για την καινούργια Νέα Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου στην Αθήνα (2009), βραβεύτηκαν με χρυσό μετάλλιο θεατρικής αρχιτεκτονικής και παραστασιακού χώρου, με την Ελληνική εθνική συμμετοχή στην “Prague Quadrennial of Performance Design and Space” το 2011. Η συνεργασία του με τον Κωνσταντίνο Ντέλλα είναι συνεχόμενη από το 2010 μέχρι σήμερα.
Ανδρονίκη Μαραθάκη
Η Ανδρονίκη Μαραθάκη αρχικά σπούδασε στη σχολή Συντήρησης Αρχαιοτήτων και ‘Έργων Τέχνης και μετά αλλάζοντας κατεύθυνση σπούδασε χορό. Κερδίζοντας την υποτροφία του Ι.Κ.Υ. συνέχισε τις σπουδές της σε μεταπτυχιακό επίπεδο στο Λονδίνο στο University of London, C.S.S.D (ΜΑ Performance Practices and Research). Η έρευνά της μέσω της πρακτικής του χορού αφορά την σύνθεση χορογραφίας και έχει παρουσιαστεί σε δύο ερευνητικά συνέδρια των performance studies και σε φεστιβάλ χορού (Λονδίνο, Αθήνα). Αναπτύσσει αυτό που η ίδια αποκαλεί “μετατροποιήσιμες/διαμορφώσιμες χορογραφίες” (“modulated choreographies”) και έχει παρουσιάσει δύο παραστάσεις στα πλαίσια της έρευνας αυτής. Οι παραστάσεις αυτές παρουσιάστηκαν πέρσι και με μια ομάδα χορού που διαμορφώθηκε στο μάθημα της “π.χ.μ.χ” (πρόβα χορού μετά την χορογραφία). Η διδασκαλία της επηρεάζεται και φέρει στοιχεία τόσο της τεχνικής Cunningham όσο και του αυτοσχεδιασμού, ως αντίστροφα μέσα χαρτογράφησης του εαυτού και των δυνατοτήτων κίνησης. Η έρευνά της, ως ερμηνεύτρια, δημιουργός και δασκάλα χορού, επικεντρώνεται στη σχέση κίνησης και ερμηνείας και τη “τελεολογική" κίνηση. Έχει συνεργαστεί με τους Βανιώ Παπαδέλη, Εύα Πυρνοκόκη, Πέτρο Γάλλια, SaLtaTor Physical Dance Group, Κωνσταντίνο Μίχο, την ομάδα του Δημήτρη Καραλή, τον Κωνσταντίνο Ρήγο και τον Φώτη Νικολάου. Έχει συμμετάσχει ως visiting artist για δυο χρονιές στο choreography lab/ κινητήρας. Το τελευταίο χρόνο ήταν μέλος του Συνεργατικού Στούντιο Λάθος Κίνηση, ενώ τα τελευταία χρόνια είναι μέλος της ομάδας “Dancing to connect”/Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών. Χορογράφος και δημιουργός της ομάδας “π.χ.μ.χ.” Συν-δημιουργεί και είναι ένα από τα ιδρυτικά μέλη της ομάδας “Κόκκου Ροιής”, μαζί με τους Εμμανουέλα Κορκή, Χρήστο Ροζάκη και Γιώργο Ταμιωλάκη.
Bασιλική Βέλλιου
H Βασιλική Βέλλιου γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στο Τμήμα Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας και συνέχισε τις μεταπτυχιακές της σπουδές αρχικά στην Ισπανία και μετέπειτα στη Νέα Υόρκη αποκτώντας το Διδακτορικό της από το City University of New York με θέμα το ισπανικό θέατρο. Έχει εργαστεί ως καθηγήτρια σε Πανεπιστήμια της Ισπανίας και των ΗΠΑ, όπως Universidad de la Rioja, Queens College, City College, Sarah Lawrence. Έχει παρουσιάσει το επιστημονικό της έργο σε διεθνή συνέδρια μεταξύ άλλων σε Νέα Υόρκη, Αθήνα, Ατάλλεια και Ντουμπρόβνικ. Εργασίες της έχουν δημοσιευθεί σε επιστημονικά περιοδικά σε Ευρώπη και ΗΠΑ. Είναι ενεργό μέλος διεθνών επιστημονικών οργανισμών όπως Mediterranean Studies Association (MSA), International Federation for Latin American and Carribean Studies (FIEALC), Asociación Internacional Siglo de Oro (AISO), Renaissance Society of America (RSA). Η έρευνά της εστιάζει κυρίως στο ισπανικό θέατρο του Χρυσού Αιώνα και της Γενιάς του ‘27. Από το Απρίλιο του 2016 διδάσκει στο Τμήμα Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ.
Kωνσταντίνα Μαρδίκη
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Λάρισα. Σπούδασε Σκηνογραφία & Ενδυματολογία στη Σχολή Καλών Τεχνών (Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου) στο Ναύπλιο και στο Κολλέγιο Βακαλό στην Αθήνα, έχοντας ήδη ολοκληρώσει σπουδές στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Α.Π.Θ. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα ως σκηνογράφος και ενδυματολόγος. Τακτική συνεργάτιδα του Άγγελου Μέντη, τα τελευταία χρόνια έχει συνεργαστεί για το σχεδιασμό και την υλοποίηση σκηνικών και κοστουμιών σε παραγωγές του Δημήτρη Παπαϊωάννου, της Ρούλας Πατεράκη, του Κωνσταντίνου Ντέλλα κ.α. Υπήρξε μέλος της δημιουργικής ομάδας που σχεδίασε την Τελετή Έναρξης των 1ων Ευρωπαϊκών Αγώνων στο Μπακού (5 Υποψηφιότητες Emmy Awards) σε καλλιτεχνική διεύθυνση Δημήτρη Παπαϊωάννου. Έχει συνεργαστεί με καλλιτέχνες και ομάδες θεάτρου και χορού για παραγωγές στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου, το Εθνικό Θέατρο, το Θέατρο Τέχνης, το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Θέατρο Πορεία, το Από Μηχανής, το Επί Κολωνώ κ.α, ενώ τελευταία εργάζεται παράλληλα για το art direction σε κινηματογραφικές ταινίες και μουσικά βίντεο.
Παναγιώτης Λαμπής
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1985. Αποφοίτησε από το τμήμα Χημείας του Πανεπιστημίου Αθηνών (2011) και συνέχισε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στο τμήμα MA Advanced Theatre Practice του Royal Central School of Speech and Drama (2012). Έχει συνεργαστεί με σκηνοθέτες όπως Π. Αδάμ, Γ. Ανδρέου, Δ. Γεωργαλά, Δ. Λάλο, Α. Μιχελή, Ρ. Μοσχοχωρίτη, Κ. Ντέλλα, Ε. Παπακωσταντίνου, Κ. Σπανού. Παράλληλα ασχολείται επαγγελματικά με βίντεο και φωτογραφία.
Φώτης Πλέγας
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1992. Αποφοίτησε από την Ακαδημία Δημιουργικής Φωτογραφίας Leica το 2012. Στη συνέχεια έκανε πρακτική άσκηση στο Αθηναϊικό Πρακτορείο Ειδήσεων όπου κάλυπτε ειδήσεις και φωτογραφικές ιστορίες από την Ελλάδα. Έκτοτε ως freelance φωτογράφος έχει συνεργαστεί με τα πρακτορεία ειδήσεων Reuters, Associated press, European Pressphoto Agency, vice Ελλάδος και άλλα ξένα έντυπα. Έχει επιλεγεί στις καλύτερες φωτογραφίες του πρακτορείου reuters για το 2015 με την φωτογραφική κάλυψη του μεταναστευτικού και στις καλύτερες φωτογραφίες του πρακτορείου European Pressphoto Agency για το 2015 για την κάλυψη της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα. Το 2016 πήρε υποτροφία από τον οργανισμό Ground Truth και επιλέχθηκε να συμμετέχει σε Masterclass της φωτογραφικής κολεκτίβας MEMO στην Ιταλία. Η φωτογραφική του προσέγγιση είναι ανθρωποκεντρική και ασχολείται κυρίως με κοινωνικά θέματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου