στο Θέατρο του Νέου κόσμου
Οι
This
Famous Tiny Circus
theater group
παρουσιάζουν την μαύρη
κωμωδία του
Sergi Belbel
Οφσάιντ
|Εκτός Παιδιάς|
Στην βραβευμένη -από το "Maison d' Εurope et d'
Οrient" με το ευρωπαϊκό βραβείο
Eurodram 2015 μετάφραση της Μαρίας Χατζηεμμανουήλ
Και σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μάρκελλου
______________
Μια μαύρη
κωμωδία για την οικονομική κρίση, την μετανάστευση, το ποδόσφαιρο, τα παράλληλα
σύμπαντα, τα όνειρά μας για επιτυχία και ένα καλύτερο μέλλον, τις σχέσεις μέσα
στην οικογένεια.
Το
«Οφσάιντ-Εκτός Παιδιάς» είναι η ιστορία πέντε χαρακτήρων εν καιρώ οικονομικής κρίσης. Ο Πολ και η Άννα δίνουν
αγώνα να προσφέρουν ένα καλύτερο μέλλον στην
κόρη τους, Λίζα, η οποία ονειρεύεται να σπουδάσει στις ΗΠΑ. Ο
παππούς της οικογένειας και πατέρας της
Άννας, Ζουζέπ, καθηλωμένος σε αναπηρικό καροτσάκι στο
διαμέρισμα που του πληρώνει η κόρη του, χρειάζεται φροντίδα «πλήρους απασχόλησης». Αυτό, δηλαδή, το οποίο πληρώνεται να κάνει ο
Ρίκυ, ο οικότροφος μετανάστης από την
Λατινική Αμερική που φροντίζει τον ηλικιωμένο Ζουζέπ, και δίνει τον δικό του
αγώνα για να στείλει χρήματα στην
πατρίδα του, στην γυναίκα του και στον γιο του, ο οποίος ονειρεύεται να γίνει
κάποτε αστέρι του ποδοσφαίρου και να υπογράψει συμβόλαιο με ένα μεγάλο
ευρωπαϊκό κλάμπ.
Αιφνιδίως, ο
Πολ, δέχεται μια γενναία περικοπή αποδοχών, εξ αιτίας της οικονομικής
κρίσης. Αλλά και η αίτηση υποτροφίας της Λίζας απορρίπτεται από το κράτος λόγω των δημοσιονομικών ελλειμμάτων.
Η Άννα, όμως,
αρνείται να παραιτηθεί από τις πολυτέλειες της καθημερινότητάς της, παρ’ όλο
που κάτι τέτοιο φαίνεται επιτακτικό στην προσπάθειά της οικογένειας να
εξοικονομήσουν χρήματα για τις σπουδές της Λίζας. Αφού η φροντίδα του Ζουζέπ,
και το διαμέρισμά του κοστίζουν πολύ, το αδιανόητο μοιάζει η μόνη διέξοδος στο
πρόβλημα: Να δολοφονήσουν τον παππού…
Σέρτζι Μπελμπέλ,
ή Το Θέατρο στις Ανθρώπινες Διαστάσεις του.
Το σήμα
κατατεθέν του Μπελμπέλ, το… δολοφονικό του
μαύρο χιούμορ πλημμυρίζει την πλοκή του «Οφσάιντ», καθώς οι χαρακτήρες
του εξωθούν και εξωθούνται στα άκρα, αγωνίζονται να ορίσουν την ζωή τους ως
μέρος μιας πραγματικότητας που δυσκολεύονται να αποδεχτούν ή να αντιμετωπίσουν,
και ως εκ τούτου αναγκάζονται να την «μπερδέψουν» με την φαντασία και το
όνειρο, στην προσπάθειά τους να τα βγάλουν πέρα και να ισορροπήσουν σε έναν
κόσμο που περιστρέφεται με ιλιγγιώδη ταχύτητα, έτσι όπως μόνο μια μπάλα
ποδοσφαίρου μπορεί.
Πού: Από Μηχανής Θέατρο, Ακαδήμου 13
Μεταξουργείο
Παραστάσεις: Δευτέρα & Τρίτη στις 20.00
Τηλ. Κρατήσεων: 210-5231131
Συντελεστές
Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Μάρκελλος
Βοηθός Σκηνοθέτη: Ελένη Στεργίου
ΣύμβουλοςΔραματολογίου Θεατρολόγος: Βασιλική Δεμερτζή
Σκηνικά-Κοστούμια: Γεωργία Μπούρδα
Σχεδιασμός Φωτισμών: Ελίζα Αλεξανδροπούλου
Επιμέλεια Κίνησης: Βαγγέλης Πιτσιλός
Σχεδιασμός Ήχου: Λεονάρδος Γαλανάκης
Φωτογραφίες Παράστασης: Γιάννης Πρίφτης
ΚώσταΣτάμου,
Χάρη Καρακουλίδου|ARTLABOR productions
Φωτογραφίες Promo: Μαρία
Ασημάκη
Special FX (Teaser & Photo): Φαίη Αναστασοπούλου,
΄Ηρα Μαγαλιού
Make-up (Teaser & Photo): Αμαλία Κάκκαβου
Make-up (Teaser & Photo): Αμαλία Κάκκαβου
Γραφιστικά-Σχεδίαση: Ειρήνη Ματθαίου
Οργάνωση & Εκτέλεση Παραγωγής:
Μαρία Μαρουλάκου
Επικοινωνία: Άρης Ασπρούλης
Παίζουν:
Φαίδων Καστρής |
Άννα Κουτσαφτίκη | Κώστας Ανταλόπουλος | Γιάννης Καπελέρης | Ελένη Στεργίου|
Το "Οφσάιντ/ Εκτός παιδιάς" (“Fora
de joc” στα καταλανικά, τη γλώσσα που γράφτηκε) είναι για μένα ένα ξεχωριστό
έργο, το τελευταίο που έχω γράψει, και είναι πολύ επηρεασμένο από την
οικονομική κρίση, από την οποία υποφέρουν όσοι ζουν στις χώρες του Ευρωπαϊκού
Νότου, όπως εσείς, όπως εμείς. Θέλησα να χειριστώ το θέμα της κρίσης με
χιούμορ, όχι τόσο για να εστιάσω στην πολιτική ή οικονομική του διάσταση, όσο
για να "ζωγραφίσω" τις μικρές αντιξοότητες, τις
ανθρώπινες δυστυχίες που πηγάζουν από αυτή την κατάσταση και καταλήγουν να επηρεάσουν μια φαινομενικά συμβατική μέση οικογένεια. Στο θέμα της οικονομικής κρίσης έρχεται να προστεθεί κι εκείνο του ποδοσφαίρου, ενός αθλήματος αρκετά "τρελού", που παραδόξως χρησιμεύει ως βάλσαμο για να ξεφύγουν οι χαρακτήρες του έργου- έστω και προσωρινά- από τη δυστυχία στην οποία είναι βυθισμένοι. Τελικά, όμως, νομίζω πως είναι απλώς ένα έργο για την οικογένεια, αυτή την παράξενη κοινωνική δομή στην οποία η τραγωδία και το δράμα πάνε πιασμένα χέρι-χέρι, σχεδόν πάντα με έναν τρόπο αρκετά αστείο.
ανθρώπινες δυστυχίες που πηγάζουν από αυτή την κατάσταση και καταλήγουν να επηρεάσουν μια φαινομενικά συμβατική μέση οικογένεια. Στο θέμα της οικονομικής κρίσης έρχεται να προστεθεί κι εκείνο του ποδοσφαίρου, ενός αθλήματος αρκετά "τρελού", που παραδόξως χρησιμεύει ως βάλσαμο για να ξεφύγουν οι χαρακτήρες του έργου- έστω και προσωρινά- από τη δυστυχία στην οποία είναι βυθισμένοι. Τελικά, όμως, νομίζω πως είναι απλώς ένα έργο για την οικογένεια, αυτή την παράξενη κοινωνική δομή στην οποία η τραγωδία και το δράμα πάνε πιασμένα χέρι-χέρι, σχεδόν πάντα με έναν τρόπο αρκετά αστείο.
Sergi Belbel
Ο
Συγγραφέας:
Ο Σέρτζι Μπελμπέλ, ένας από τους πλέον αναγνωρισμένους σύγχρονους
θεατρικούς συγγραφείς παγκοσμίως γεννήθηκε στην Τερράσα (Βαρκελώνη) το 1963.
Εκτός από την πλούσια συγγραφική του δραστηριότητα, ο Μπελμπέλ είναι επίσης
σκηνοθέτης και μεταφραστής θεάτρου. Σπούδασε Ρομανική και Γαλλική φιλολογία στο
Αυτόνομο Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης. Είναι καθηγητής δραματουργίας στο
Ινστιτούτο Θεάτρου της Βαρκελώνης από το 1988. Από το 2006 μέχρι το 2012 ήταν
καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού θεάτρου της Καταλονίας.
Έχει γράψει περισσότερα από είκοσι θεατρικά έργα, από τα οποία
αξίζει ιδιαίτερα να αναφέρουμε τα εξής: Έλσα Σνάιντερ, Συζυγικό
κρεβάτι, Χάδια, Μετά τη βροχή, Μια στιγμή πριν, Το αίμα, Ο καιρός των Πλανκ, Ξένοι, Κινητό, Εκτός παιδιάς (Οφσάιντ) και Στην Τοσκάνη. Πολλά από αυτά τα έργα έχουν
παρασταθεί με επιτυχία σε αρκετές χώρες της Ευρώπης και της Αμερικής
(Πορτογαλία, Γαλλία, Αγγλία, Γερμανία, Βέλγιο, Ολλανδία, Αυστρία, Δανία, Νορβηγία,
Σουηδία, Φινλανδία, Ισλανδία, Σλοβενία,Κροατία, Πολωνία, Ιταλία, Ελλάδα,
Λουξεμβούργο, Καναδά, ΗΠΑ, Κολομβία, Αργεντινή, Μεξικό, Βραζιλία, Ουρουγουάη,
Χιλή κ.ά)
Έχει μεταφράσει, μεταξύ άλλων, έργα των Μολιέρου,
Γκολντόνι,Κολτές, Μαριβώ, Ντε Φίλιππο, Γιον Φόσσε και Μπέκετ.
Έχει σκηνοθετήσει έργα κλασικών και σύγχρονων συγγραφέων, μεταξύ
άλλων των Σαίξπηρ, Καλδερόν, Μολιέρου, Γκολντόνι, Κολτές, Μαριβώ, Ντε Φίλιππο,
Μάμετ, Μπενέτ ι Ζουρνέτ, Δαβίδ Πλάνα και Τζόρντι Γκαλθεράν.
Έχει τιμηθεί, μεταξύ άλλων, με το Εθνικό Βραβείο
Δραματικής Λογοτεχνίας της Αυτόνομης Κυβέρνησης της Καταλονίας, το Εθνικό
Βραβείο Δραματικής Λογοτεχνίας του Υπουργείου Πολιτισμού της Ισπανίας, το Βραβείο
Μολιέρου 1999 για την καλύτερη κωμωδία (Μετά τη βροχή), τοΕθνικό
Βραβείο Θεάτρου της Αυτόνομης Κυβέρνησης της Καταλονίας, το Βραβείο
ΜΑΧ για τις Σκηνικές Τέχνες του 2002 για τις διεθνείς παραγωγές των
έργων του, το Βραβείο της πόλης της Βαρκελώνης το 2003 για τη
διασκευή και τη σκηνοθεσία του έργου του Ντε Φίλιππο Σάββατο, Κυριακή,
Δευτέρα, στο Εθνικό Θέατρο της Καταλονίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου