Πέμπτη, 15 Μαρτίου 2018

Συνέντευξη - Σάρα Τοσκάνο

Η Σάρα Τοσκάνο είναι μια χορεύτρια και μαμά από την Πορτογαλία η οποία τα τελευταία χρόνια ζει και εργάζεται στη χώρα μας.  Μετά απο την μεγάλη επιτυχία των παραστάσεων "Θα βγω από τ'αυγό" στο Θέατρο Άβατον δημιούργησε το πρώτο live κονσέρτο για μωρά τις «Μουσικές Εποχές». Μια παράσταση που συνδυάζει την κλασική μουσική, τους ήχους της φύσης, τα κρουστά, τον χορό και τα διάφορα σκηνικά αντικείμενα όπως λουλούδια, φτερά, ομπρέλες. Ήδη από τις πρώτες παραστάσεις τα σχόλια του κοινού είναι εξαιρετικά και μας έδωσαν την αφορμή να μιλήσουμε μαζί της για την παράσταση, για μουσική και για το παιδί που κρύβει μέσα της.

Λόγω επιτυχίας, εκτός από τις Κυριακές που γίνεται κανονικά η συναυλία, έχουν προστεθεί και δύο Σάββατα. Το Σάββατο 17/3 και το Σάββατο 31/3.
Δύο παραστάσεις και για τα Σάββατα, μια στις 11:00 και άλλη μια στις 12:30. Οι «Μουσικές Εποχές» ολοκληρώνουν τον κύκλο τους την Κυριακή των Βαΐων (1 Απριλίου)


-Πως γεννήθηκε η ιδέα για το πρώτο live κονσέρτο για μωρά και πόσο δύσκολη ήταν η υλοποίησή του;
Πέρσι το καλοκαίρι όταν ήμουν στην Πορτογαλία πήγα με τον άντρα μου και την κόρη μας σε μια συναυλία για μωρά. Μας άρεσε πολύ και σκεφτήκαμε ότι θα ήταν πολύ ωραίο να στήναμε κάτι ανάλογο στην Ελλάδα. Στην πορεία αποφασίσαμε να το εξελίξουμε λίγο και να προσθέσουμε κάποια ακόμα στοιχεία όπως τον χορό, τα σκηνικά και τα props. Διαλέξαμε τις  εποχές  του χρόνου ως βάση και πηγή έμπνευσης για την μουσική αλλά και για τον χορό. H πρόκληση για εμάς ήταν να βρούμε έναν αρμονικό τρόπο να συνδυάσουμε όλα τα διαφορετικά στοιχεία. Την κλασική μουσική, τους ήχους της φύσης, τα κρουστά, τον χορό και τα διάφορα σκηνικά αντικείμενα όπως λουλούδια, φτερά, ομπρέλες κτλ. Τα μωρά και τα παιδιά είναι ένα ιδιαίτερο κοινό που χρειάζονται πλούσια ερεθίσματα αλλά ταυτόχρονα πρέπει τα πάντα να συνδυάζονται οργανικά.

-Πως αντιλαμβάνονται τα μωρά την μουσική αλλά και τη θεατρικότητα της παράστασης;
Τα μωρά και τα παιδιά παρακολουθούν την μουσική και την παράσταση γενικά με μεγάλο ενδιαφέρον. Κάποια μωρά κολλάνε και για 45 λεπτά δεν κουνιούνται σχεδόν καθόλου. Άλλα παιδιά κοιτάνε κάθε δευτερόλεπτο και κάτι άλλο. Υπάρχουν θεατές που ενδιαφέρονται πιο πολύ για το θεατρικό κομμάτι και συνεχώς ρωτάνε τους γονείς τους πράγματα και άλλοι θεατές που κοιτάνε ένα φως ή ένα μουσικό όργανο για 10 λεπτά. Γενικά σαν συμβουλή αυτό που λέμε είναι να αφήσουν οι γονείς τα παιδιά τους να παρακολουθήσουν την παράσταση όπως θέλουν εκείνα. Σαν μεγαλύτεροι έχουμε την τάση να τους καθοδηγούμε το βλέμμα αλλά το ωραίο και ενδιαφέρον είναι να δούμε τι τραβάει την δική τους προσοχή.



-Θεωρείτε ότι τα παιδιά σε αυτή την ηλικία έχουν το ενδιαφέρον για να παρακολουθήσουν ένα κονσέρτο ή είναι περισσότερο ανάγκη των γονιών τους;
Τα μωρά απολαμβάνουν την παράσταση πάρα πολύ. Και οι γονείς τους ξαφνιάζονται πάρα πολύ που τα μωρά προσέχουν. Σε αυτές τις ηλικίες τα παιδιά έχουν μια τεράστια περιέργεια για τον κόσμο γύρω τους και μια συναυλία κλασικής μουσικής ουσιαστικά ανακαλύπτουν από που βγαίνει η μουσική, πως είναι τα όργανα και τι ήχο βγάζει το καθένα. Σε μια εποχή που τα ψηφιακά μέσα είναι κυρίαρχα στη ζωή των παιδιών είναι πολύ χρήσιμο και ενδιαφέρον να βιώνουν το ζωντανό και να μοιράζεται αυτή την εμπειρία όλη η οικογένεια.

-Ποιο είναι το μουσικό πλαίσιο στο οποίο κινείται το κονσέρτο;
Είναι ένα κουαρτέτο κλασικής μουσικής με πιάνο, τσέλο, φλάουτο, και κρουστά. Τα κρουστά είναι πάρα πολλά και διαφορετικά. Ο Σόλις Μπαρκής φέρνει κάθε φορά μια βαλίτσα και μέσα έχει τα πιο παράξενα αντικείμενα που έχω δει ποτέ. Είναι ένας παράδεισος για τα μωρά.

-Πως αντιμετωπίζετε τα παιδιά εκείνα τα οποία δεν μπορούν να ενσωματωθούν και πώς τελικά κεντρίζετε το ενδιαφέρον τους;
Δεν νομίζω ότι υπάρχουν παιδιά που δεν ενσωματώνονται στην παράσταση. Το σημαντικό είναι εμείς σε συνδυασμό με τους γονείς τους να βρούμε τον τρόπο που θέλουν να βιώσουν την συναυλία. Κάποια παιδιά ας πούμε μπορεί να διαμαρτύρονται όταν κάθονται και μόλις σηκωθούν να προσέχουν 100%. Σε γενικές γραμμές έχουμε σχεδιάσει με πολύ προσοχή την παράσταση ώστε να τους κεντρίζει το ενδιαφέρον και συνεργαζόμαστε με τους γονείς έτσι ώστε να κάνουμε την εμπειρία της παράστασης όσο καλύτερη γίνεται για τα μωρά.

-'Εχετε ενσωματώσει στοιχεία από την δική σας σχέση με την κόρη σας στο συγκεκριμένο project;
Ναι φυσικά! Όταν παίζουμε με την κόρη μου λατρεύω να παρατηρώ τον τρόπο που αλληλοεπιδρά με κάποια αντικείμενα και το πως της κεντρίζουν το ενδιαφέρον. Ας πούμε κάτι που της αρέσει πολύ είναι να βλέπει χαρτομάντηλα να βγαίνουν από το κουτί. Κάτι που έβαλα στην παράσταση.

-Τι θέλετε να κερδίσουν παιδιά αλλά και γονείς από τις «Μουσικές Εποχές» σας;
Αυτό που μας έκανε να δημιουργήσουμε την παράσταση «Μουσικές Εποχές» είναι το γεγονός ότι δεν υπάρχουν αρκετές ευκαιρίες για ένα παιδί κάτω των 6 ετών να ακούσει ζωντανά μια συναυλία. Θέλουμε να γεμίσουμε αυτό το κενό. Να έχουμε μια παράσταση όπου είναι ευπρόσδεκτοι οι γονείς με τα μωρά τους να έρθουν και να χαλαρώσουν απολαμβάνοντας τη μουσική και το χορό. Είναι κρίμα να πρέπει να περιμένουν τα παιδιά 5 χρόνια μέχρι να μπορούν να βρεθούν κάπου για να απολαύσουν κάτι που τους αρέσει τόσο πολύ.

-Τι θα λέγατε σε έναν γονιό για να έρθει να δει το κονσέρτο;
Θα έλεγα αυτό που είπα και στους φίλους μου όταν βίωσα εγώ μια αντίστοιχη παράσταση με την κόρη μου στην Πορτογαλία. Ότι είναι μια πολύ ωραία οικογενειακή εμπειρία και μια ανάμνηση που θα θυμάμαι για πάντα.

-Η κόρη σας έχει παρακολουθήσει τη συναυλία;
Την έχει δει ήδη 5-6 φορές και άλλες τόσες στις πρόβες. Της αρέσει πάρα πολύ! Την παρακολουθεί με προσοχή και όταν είμαστε σπίτι μιμείται τις κινήσεις χορού που κάνω και βαράει ότι αντικείμενο μοιάζει με κρουστό όργανο.

-Κρύβεται ένα παιδί μέσα μας;
Θέλω να πιστεύω πως ναι. Όταν αφήνουμε την φαντασία μας ελεύθερη να ταξιδέψει χωρίς διακοπές και περιορισμούς ξανά γινόμαστε παιδιά.

Ευχαριστώ για τις πολύ ωραίες ερωτήσεις!


Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση:  https://quintatheater.blogspot.gr/2018/02/0-5.html#more

Του Μπίκου Περικλή, 15/3/18

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου